Ulquiorra’s sword release, Murcielago, is too strong for Ichigo. Even when he fires Getsugatensho with all of his remaining power, Ichigo is unable to wound Ulquiorra. In spite of that, Ichigo continues to attack Ulquiorra in order to save Orihime.