Vågar Mats fråga?
Vännerna möts i en rafflande minigolfmatch där domaren Åke håller ett extra öga på Mats. Dessutom bestämmer sig Mats för ta reda på om Sofia vill stanna kvar i Köping. Men vågar han fråga?