Snön öser ner
Det sker ett plötsligt väderomslag och snön öser ner över Stockholm. På Essingeleden har en bil fått motorstopp och ägaren står oskyddad mitt på motorvägen. En bil har fått stopp på centralbron i city och Pelle måste skynda innan bilisten blir påkörd.