Ett gäng unga ficktjuvar grips
Mallan och Stefan rycker ut när tre män som är misstänkta för misshandel beter sig hotfullt på Gärdets station. Trygghetsvärdarna Ibbe och Amir hjälper till när ett gäng unga ficktjuvar grips. Arian och Micke ser till att en fyrbent vän kommer hem.