Blood and Sand: Mark of the Brotherhood
Den ännu inte återställde Crixus avskyr Spartacus nya position som arenans mästare och Batiatus favorit. Glabers fru Ilythias växande intresse för gladiatorer skapar konflikter med konsekvenser för Batiatus verksamhet.