Blood and Sand: Delicate Things
Spartacus hyllas av de andra gladiatorerna för segern, men Crixus är svårt skadad. Batiatus berättar att Spartacus fru Sura har hittats, och Spartacus gör upp planer för att fly ihop med henne, planer som går om intet.