The Pact
Efter angreppet upptäcker Piotr att Eryk förvanskar bevis för att göra Hanus till syndabock. Piotr och Anna upptäcker att Skalski är inblandad i konspirationen. Det visar sig att målet redan från början var att få makt inom regeringen.