The Conspiracy
Tack vare en informatör överlever Piotr ett mordförsök utfört av ABW. Piotr beger sig till Silesia för att ta reda på vad Andrzej uppdagade. Piotr upptäcker att allt hänger samman med gruvkatastrofen i Bytom.