Ett gäng fullständiga noviser
Det är åter dags för världsomseglaren Gurra Krantz att korsa de 3000 sjömilen över Atlanten med ett gäng fullständiga noviser. Årets besättning har sämre förkunskaper än någonsin tidigare och starten blir minst sagt skakig. Och vem kommer kräkas först?