Hour of the Wolf
På besök hos cherokeserna stöter Ian på en man från sitt förflutna. Han gräver upp smärtsamma minnen från Ians tid med mohawkerna. Jamie träffar en annan agent och skotsk landsman – Alexander Cameron – som utmanar Jamies övertygelser.