Je Suis Prest
Claire och Jamie återförenas med män från Lallybroch och MacKenzie medan de tränar inför kriget. Jamies maktkamp med Dougal och Claires personliga kamp med minnena från andra världskriget tynger dem, men så dyker en ung engelsman upp i lägret.