The Hail Mary
När Jamie gör allt han kan för att vända bort jakobiternas armé från en stundande slakt vid Culloden Moor, försöker Claire trösta den sjuke Alex Randall. Hon blir förvånad när Alex berättar om en otrolig plan för att rädda hans barns mor.