Masha försöker sig på en ny genre – spökhistorier! Hon avslöjar hemligheten för publiken på hennes speciella och barnsliga sätt: all rädsla finns i vår fantasi. Masha lär barnen komma över sina rädslor genom att leka och berätta sina historier.