Kaj Modin målar kroki
Kaj flyttar in hos Roger och försöker få huset testamenterat till sig själv. Vilma får ett minst sagt annorlunda uppdrag och råkar inleda en kärleksrelation med säljaren. Kaj tar till allt desperatare knep för att få tillbaka Maggan.