Lycklig resa
Ombord på SS Pettigrew på dess sista resa måste Ben inte bara kämpa mot sin sjösjuka utan också Åke Ånga, som vill använda sina mekaniska djur för att sänka hjulångarens moderna ersättare med passagerare och allt.