Dokumentärfilmaren Rebecka och dottern Tara flyttade från Stockholm till idyllen Kivik. Men Rebecka fattade aldrig att det var SÅ mycket jobb med ett gammalt hus. Bygget har tärt så hårt på Rebecka så hon håller på att gå in i väggen.