Anniqa och Mattiaz i Västerås var ihop i nio år, men har skilt sig, mycket pga renoveringen som aldrig blev klar. Tre år i en liten stuga på 60 kvadratmeter utan el och vatten i köket blev för mycket. Mattiaz och barnen vill däremot inte lämna huset.