Mamman och döttrarna är fångar i sitt eget hus, utan vatten och toalett. Gona och Henrik bor med sina små döttrar i ett litet hus utanför Västerås. Gona sitter ensam hela dagarna med de två döttrarna på 30 kvadrat, som är de enda som går att använda.