Tvåbarnsmamman Therese köpte ett radhus där ingenting hade gjorts sen 1974. Tanken var att hon skulle renovera med hjälp av sin särbo Helene, men de har märkt att det var mer slitet än de anat och de upptäcker en lukt i huset som sätter sig i allt.