Kärnfysikern Patrik vågar inte ta hem en dejt. Patrik är en 37-årig singel utan barn som bor i ett 70-tals hus i Östhammar. Han har inget kök utan äter endast kall mat hemma. För ett tag sedan rasade altantaket ned på grund av tyngden från all snö.