Linus och Lina har en nyfödd dotter, en inneboende och jättemånga reptiler i källaren. Reptilerna har det bra i källaren, men för människorna där uppe är det värre. Varken kök eller toalett fungerar, taket läcker och färskvattnet är dåligt.