Spelberoende satte stopp för familjens renovering, men först efter att skulderna vuxit sig stora. Rose-Marie och Anders bor i ett hus på Ingarö med sina två barn. De går nu i familjeterapi, men relationen får ännu mer problem när huset är i kaos.