Patrik och Angelica bor med sina barn i ett hus utanför Norrtälje. De vill bygga ut för att få bättre plats för barnen. Dessvärre har Patrik råkat ut för en arbetsplatsolycka. Paret är i kris och om de inte får hjälp kommer relationen spricka.