Anders möter Helena som bor med tre barn i ett litet hus på 46 kvm. Helena har tagit hjälp av grannen för att bygga en friggebod, men projektet har blivit henne övermäktigt. Helena vill ge sina barn en trygg uppväxt och vädjar till Anders om hjälp.