Anders möter Jarkko och Phatcharin i Almunge som gifte sig för ett år sedan och vill skaffa barn. Men huset har stora renoveringsbehov. Sedan Jarkko började veckopendla till Norge har det gått långsamt. Jarrko är rädd att Phatcharin ska tröttna på honom.