Medan Joe förförs av Louis blir Prior upphetsad av den förbluffade ängeln. Roys hälsa försämras, och Harpers hallucination avbryts av verkligheten. Prior berättar för Belize om sitt himmelska uppdrag, och Hannah försöker hjälpa Harper.