New York, 1985. Ett homosexuellt pars förhållande skakas av upptäckten att den ene parten har AIDS. En ung man som heter Joe Pitts erbjuds ett jobb av den konservativa ikonen Roy Cohn – som även han får veta att han har drabbats av AIDS.