Avundsjuka
Janne är avundsjuk på Martine och Hjalmars goda relation och börjar tvivla på om Martine ens gillar henne. Tone tycker inte om att Rakel samarbetar med författaren hon kysste - och Rakels lösning på problemet är ovanlig.