Grabbig stämning
Janne misstänker att Hjalmar flörtar med någon på jobbet, men när hon träffar Hjalmars kollegor upptäcker hon att han behöver hennes stöd. Tone och Rakel får veta att Erling skrutit om sexuella upplevelser han haft med en skolkamrat.