Castle Leoch
Claire blir ført til Leoch slott, der hun møter slottsherren. Mistroen til hennes sanne identitet blir stadig større mens Claire prøver å passe inn. Når klanslederne oppdager hennes medisinske kunnskap, går Claire fra å være gjest til fange.