Bioenergy
Indonesia sedang mengalihkan loji arang batu kepada biojisim pembakaran bersama untuk bioenergi, tetapi aktivis dan beberapa komuniti terpencil menentang langkah ini kerana gusar mengenai penebangan hutan.