Iceland Fire and Ice
Bear Grylls ditinggalkan di litupan ais Iceland yang menutupi gunung berapi aktif. Dia sukar bergerak dalam keadaan ribut salji, dan tanah tandus tidak menawarkan banyak makanan ketika dia menghadapi sungai yang melimpah dan ancaman banjir kilat.