"The Special One" tiba di London Barat. Pendahulunya telah dipecat kerana mendapat tempat kedua, jadi tekanan meningkat untuk dia meraih kemenangan pertama Chelsea selama 50 tahun. Southampton pimpinan Harry Redknapp sedang berjuang untuk terus hidup.