Projek Blue Lock beralih kepada pemilihan kedua. Rakan sepasukan menjadi musuh, dan musuh menjadi rakan sepasukan. Isagi bertemu dengan Itoshi Rin, pemain teratas dalam kedudukan Blue Lock baharu dan adik lelaki Itoshi Sae.