Pengawal peribadi menghadapi situasi tegang kerana nyawa mereka dalam bahaya dan mereka tidak bersenjata. Yumiko Inoue, pakar gambaran manusia, menggambarkan hari-hari pertempuran yang panas dan berlumpur dengan jelas dan realistik.