Sawatari enters the Seireitei and sees Mayuri Kurotsuchi, captain of Squad Twelve. Mayuri proposes that he become a guinea pig for an experiment, but Sawatari refuses and attacks Mayuri using the Doll Baura. Mayuri is badly injured by the powerful Baura.