Gopeng
The social fabric of Gopeng was weaved when immigrants poured in from Guangdong Sihui, Sumatra and Java to get in on the tin rush. Now, Jason Yeoh relives the town's heydays through its simple mining food, local fruit orchards and historic architecture.