Iemos és Wiros végre eljutnak Alba Longába, de nem akarják, hogy még több vért kelljen ok nélkül kiontani. Ilia végre megtudja az igazságot Enitosról, és kérdőre vonja az apját. Iemos egy rejtvénnyel szembesül.