Alba Longa királyát, Numitort száműzetésre kényszeríti egy prófécia. Trónja unokáira, Iemosra és Enitosra száll, de valaki ármányt forral. A veliai rabszolga, Wiros az erdőben van a lupercalia idején. A Vesta-szűz, Ilia titkot rejteget.