Mens Wild sammen med sin datter Amy iværksætter en mediekampagne for at få offentligheden over på sin side, opfordrer Jonas Pierce Alex og Lucia til at identificere det plyndrede skibsvrag hurtigst muligt og gå videre med sagsanlægget.