Alex Ventura forsøger at vænne sig sit nye job i kulturministeriet. Den bureaukratiske rutine går i stå, da han modtager en meddelelse fra den spanske ambassade i USA: Frank Wild har fundet en skat, der kan tilhøre et spansk skibsvrag.