Nolite Te Bastardes Carborundorum
Offred straffes af Serena Joy og begynder at gå op i limningen og reflekterer over sin tid ved Moira i Det Røde Center. En komplikation under ceremonien truer Offreds chancer for overlevelse ved kommandøren og Serena Joy.