Kapitel 3: Skolen i skoven
Wirt, Greg og Beatrice bliver hvirvlet ind i den musikalske ballade omkring en skole fyldt med skovens dyr, en lærerinde med et knust hjerte, en vrissen gammel velgører og en undsluppen gorilla.