Numitor, král městského státu Alba Longa, je na základě proroctví donucen odejít do vyhnanství. Na jeho trůn usedají vnuci Iemos a Enitos, ale někdo spřádá plány. Wiros, otrok z Velie, je v lese během oslav Lupercalia. Vestálka Ilia skrývá tajemství.