Brutus a Cassius se snaží postavit zahraniční armády proti straně Caesarových následníků. Antoniovy plány na změnu postu z konzula na guvernéra jsou zmařeny, když nepřítomný Cicero doručí do senátu zprávu a postaví se na stranu Octaviana.