Michael Symon dan Esther Choi memulakan jam 18 dengan menguji cef yang kelesuan dalam teknik ringkas mereka, salah satu teknik yang paling sukar untuk dikuasai. Hakim Brooke Williamson memutuskan empat cef yang akan menerima tempat di peringkat akhir.