1979. Zakenman Jerry Buss zet zijn vermogen in om de Los Angeles Lakers te kopen. De coach van het team, Jerry West, staat te trappelen om Earvin Johnson in dienst te nemen, die moet beslissen of hij klaar is om zijn bijnaam 'Magic' waar te maken.