Muramasa appears before Ichigo and explains how he freed the Zanpakuto from the Soul Reapers. He attacks and, during the battle, Zangetsu is freed from Ichigo. Unable to use his Zanpakuto, Ichigo falls before Zangetsu's Getsugatensho.