The Beast in the Mirror
Ketegangan meningkat antara Harold dan William apabila Edward menamakan William sebagai pewarisnya. Matilda dan Edith berusaha untuk mencari sekutu. Manakala, Sweyn terbunuh, tragedi melanda Tostig dan Raja Edward sakit tenat.