Tiada apa yang lebih melambangkan akar umbi daripada mesin pemotong. Newbern, Cotten dan Finnegan hadapi pelumba pemotong rumput profesional, Bobby Cleveland dalam perlumbaan yang mengarut menggunakan beberapa mesin pemotong rumput yang diubah suai.